Beautymythes ontrafeld!

We kennen ze allemaal de twijfelachtige beautytips. Je krijgt de adviezen vaak ongevraagd en het internet staat ermee vol. Maar wat is nou precies waar, en wat niet? Je leest het hier beautymythes ontrafeld!

Zonnebrand gebruik je alleen bij zonnig weer

Fabel! Je gebruikt een zonbescherming op de huid om zonschade te beperken. Zonschade wordt veroorzaakt door UVA en UVB straling van de zon. Ook op niet zonnige dagen geeft de zon deze straling af. Het is daarom belangrijk altijd een zonbescherming te gebruiken met minimaal SPF30 en op zonnige dagen SPF50. De Dermaceutic Sun Ceutic is een fijne zachte zonbescherming met SPF50 welke de huid herstelt met terugwerkende kracht.  De Dermaceutic Sun Ceutic is erg luchtig waardoor deze gemakkelijk met je dagverzorging of make up te mengen is. Je maakt dan je eigen BB Cream!

Vrouwen zijn gevoeliger voor pigmentvlekken

Feit! Helaas is het inderdaad zo dat vrouwen gevoeliger zijn voor pigmentvlekken dan mannen. Dit is te wijten aan de veranderende hormoonhuishouding van de vrouw.  Veranderingen in de hormoonhuishouding kunnen zorgen voor overgevoeligheid. Dit kan zich uiten in onzuiverheden en helaas ook in de aanmaak van pigment. Het is daarom erg belangrijk de huid goed te beschermen met een goede zonbescherming, zodat je de vorming van pigment tegengaat. Veranderingen in de hormoonhuishouding kunnen diverse oorzaken hebben zoals een zwangerschap, de overgang maar ook menstruatie of stress.

Van lachen en in je ogen wrijven krijg je rimpels

Deze mythe is gedeeltelijk waar.  Het is de combinatie van expressie in je gezicht en het verlies van collageen en elasticiteit van de huid wat uiteindelijk de rimpels veroorzaakt. De huid om je ogen is fijner als bij de rest van je gezicht, en is daardoor ook bewegelijker bij lachen en in de ogen wrijven. Een keer flink in je ogen wrijven wekt daarom de indruk dat de huid gerimpeld is, maar door de elasticiteit van de huid trekt dit langzaam weer weg.  Wordt de elasticiteit naarmate het ouder worden minder dan blijven lachrimpels vaak in het gezicht staan zonder dat u lacht. De oorzaak van de rimpels rondom de ogen is dus de combinatie van beide.

Tandpasta en zonnebanken is de ideale remedie tegen puistjes

Fabel! Tandpasta op een puistje droogt de huid uit. Het kan daardoor zo zijn dat een het lijkt alsof hij sneller weg is. De producten in tandpasta zijn niet gemaakt voor je gezicht en kunnen hierdoor irritatie veroorzaken. Hierdoor geneest de huid minder snel en kun je er een litteken aan over houden. De beste remedie tegen puistjes en acne is het voorkomen ervan. Door middel van peelings en de juiste huidverzorging kun je puistjes voorkomen en kan de tandpasta lekker voor het gebit gebruikt worden. Het verhaal dat door de zon of de zonnebank onzuiverheden minder worden is ook zeker een fabel. De zon en de zonnebank drogen de huid uit, waardoor de huid extra talg en vet gaat aanmaken om uitdroging te voorkomen. Deze overmatige talgproductie veroorzaakt juist extra onzuiverheden in de huid. Dus de zon en de zonnebank zorgen er juist voor dat onzuiverheden erger terugkomen.

Een vette huid heeft geen hydratatie nodig

Fabel! Een vette huid kan heel goed vochtarm zijn. Vaak wordt er gedacht dat door crèmes de huid nog vetter wordt. Het kan zo zijn dat een vette huid uit balans is, deze kan dan goed gereguleerd worden door het gebruik van de juiste huidverzorging. De skincare van Dermaceutic en Renophase is ideaal voor het reguleren van de huidconditie. Daarnaast is het ook uitermate belangrijk om de huid van binnenuit de hydrateren door voldoende water te drinken.

Als je geen make up gebruikt hoef je je huid niet te reinigen

Fabel! Het reinigen van de huid is essentieel voor een stralende huid. Door externe factoren zoals zon en luchtvervuiling komt er een in de loop van de dag een laagje op de huid, ook wel de verhoorning van de huid genoemd. Deze verhoorning kan voor een matte en vale teint zorgen. Daarnaast kan de verhoorning de poriën afsluiten waardoor er ontstekingen in de huid kunnen ontstaan. Het is daarom erg belangrijk om de huid tweemaal daags te reinigen voor de vitaliteit van de huid. Gemakkelijke en snelle manieren om de huid te reinigen zijn met een facewash of gezichtsschuim. De Dermaceutic Foamer15 is een zachte reiniging welke de huid een milde peeling geeft. Foamer15 verwijdert de dode verhoorning en zorgt voor een maximale opname van de huidverzorging.

07-01-2022